maanantai 14. elokuuta 2017

Moottoritekniikka 1 Moottorin purku ja kasaus

Venttiilikoppa ja syl.kansi
 

Imu ja pakosarja

ensin purimme koneen osiin mittasimme kierteet ja otimme kuvat koneesta sen jälkeen kasasimme koneen.
Pulttien kierteen paksuus, syvyys ja lopullinen kireys
Kannenpultit M9 1.25 344Nm 180 astetta
Nokka-akselin pultit M6 1.0 11Nm
Pakosarjan pultit M8 1.25 25Nm
Imusarjan pultit M8 1.25 19Nm
Kiertokangen pultit M8 1.0 15Nm ja 90 astetta
Runkolaakerien pultit M10 1.25 59Nm
Öljypohjan pultit M6 1.0 9Nm
Sylinterinkannen kiristys tapahtuu 3 vaiheessa.
Ensin kaikki kannen pultit kiristetään noin 17Nm, sitten 34Nm ja lopuksi 180 astetta.
Runkolaakerien kiristys tapahtuu kahdessa vaiheessa.
Kaikki pultit kiristetään noin 47Nm ja toisella 60Nm

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti